1. WELKE AFDELINGEN HEEFT OEZA?
OEZA geeft zwemonderwijs voor de diploma’s A, B en C. Daarna kan de opleiding worden voortgezet worden met zwemvaardigheid en voorbereidend wedstrijdzwemmen. Zwemmers met aanleg kunnen lid worden van de selectie wedstrijdzwemmen van OEZA. Voor volwassenen is er masterszwemmen, banenzwemmen, recreatief zwemmen en aquarobics. Dit alles onder leiding van een deskundig kader en tegen uiterst scherpe tarieven.
2. WAT ZIJN DE TARIEVEN BIJ OEZA?
Klik hier voor de tarieven van het leszwemmen.
Klik hier voor de tarieven van het recreatief zwemmen.
Klik hier voor de tarieven van het wedstrijdzwemmen.
3. MOET IK INSCHRIJFGELD BETALEN?
Bij inschrijving worden er € 8,00 administratiekosten gerekend.
Zodra daadwerkelijk gezwommen gaat worden, wordt nog eens € 7,75 berekend voor het maken van de toegangspas van het zwembad. Tevens krijgt u met de toegangspas 30% korting op de prijs van een los entreebewijs vrijzwemmen.
De passen gelden alleen voor het zwembad De Waterakkers en niet voor de lessen in Beverwijk.
4. VANAF WELKE LEEFTIJD KAN BEGONNEN WORDEN MET DIPLOMAZWEMMEN? EN IS ER EEN WACHTLIJST?
Kinderen kunnen beginnen met zwemmen vanaf de leeftijd van 6 jaar. Zodra een groep begint waar uw kind bij ingedeeld is, wordt u hiervan per e-mail of telefonisch in kennis gesteld.
5. VANAF WELKE LEEFTIJD KAN BEGONNEN WORDEN MET WEDSTRIJDZWEMMEN?
Na het behalen van A- B- en C-diploma kan begonnen worden met wedstrijdzwemmen.
Er kan eerst een aantal keren vrijblijvend meegetraind worden. De trainers kunnen dan een indruk krijgen van het niveau. Soms zullen de trainers adviseren om eerst zwemvaardigheidsdiploma’s te halen alvorens met wedstrijdzwemmen te beginnen. Ook bestaat er de mogelijkheid om op vrijdagavond je conditie te verbeteren en de zwemslagen te leren bij voorbereidend wedstrijdzwemmen.
6. IS ER EEN WACHTLIJST BIJ OEZA?
Alleen voor het diploma A zwemmen geldt er een wachtlijst (door de sluiting van het zwembad door Corona is de wachtlijst toegenomen). U kunt uw kind vanaf het moment dat hij/zij 5 jaar is, al op de wachtlijst zetten.
7. WAT ZIJN DE LESTIJDEN VAN OEZA?
Klik hier voor de lestijden van het leszwemmen.
Klik hier voor de lestijden van het recreatief zwemmen.
Klik hier voor de lestijden van het wedstrijdzwemmen.
8. IK HEB ALS VOLWASSENE NOG NOOIT GEZWOMMEN, IS DAT EEN PROBLEEM?
Nee, dat is geen enkel probleem. U geeft aan het kader door wat u wel en wat u niet kunt. Wij gaan er vanuit dat u minimaal diploma A heeft. Maar ook als u die nog niet heeft, bestaat de mogelijkheid bij OEZA te zwemmen. Ook kunt u alsnog uw zwemdiploma halen.
9. IS ER BIJ OEZA DESKUNDIGE BEGELEIDING AANWEZIG?
Ja, bij elke les is een kaderhoofd aanwezig. Een kaderhoofd is iemand die gediplomeerd is om de lessen voor te bereiden en deze daadwerkelijk te verzorgen. Het kaderhoofd wordt ondersteund door verschillende kaderleden, die hebben deelgenomen aan een assistentenopleiding of les kunnen geven op basis van ervaring. Daarnaast zijn vele kaderleden in het bezit van een EHBO of een BHV diploma.
10. KAN IK EEN GRATIS PROEFLES VOLGEN?
Ja, wij bieden 2 GRATIS proeflessen aan. Hier hoeft geen afspraak voor gemaakt te worden. U meldt bij de kassa van het zwembad dat u proef komt zwemmen op een lesuur van OEZA en meldt zich bij een kaderlid van OEZA (te herkennen aan een shirt met OEZA achterop). Dit kaderlid zal u informeren over de werkwijze van OEZA. U kunt meteen meedoen en zo kunt u zelf ervaren hoe plezierig de sfeer bij ons is, hoe onze club er van binnen uitziet en welke faciliteiten er zijn.
Alleen voor het diplomazwemmen zijn er geen proeflessen. Zie vraag 4 en 6.
11. IK BEN MIJN TOEGANGSPAS VERLOREN. WAT NU?
Bij de kassa van het zwembad kunt u dan een nieuwe toegangspas aanschaffen. De kosten hiervan bedragen € 7,75. Dit kan dus geheel buiten OEZA zelf om.
12. HOE KAN IK LID WORDEN BIJ OEZA?
U kunt zich inschrijven via onze website www.oeza.nl. Klik hier voor het in te vullen inschrijfformulier, via de knop “verstuur” ontvangt de ledenadministratie uw inschrijving. U bent definitief als lid ingeschreven zodra het inschrijfgeld van € 8,00 is overgemaakt op girorekening IBAN nummer NL59INGB0001724200. U ontvangt daarna een bevestiging van de ledenadministratie van uw inschrijving met eventueel informatie die voor u belangrijk kan zijn.
13. KAN IK DIRECT BEGINNEN MET SPORTEN ALS IK ME HEB INGESCHREVEN?
Ja, u kunt direct beginnen met zwemmen bij OEZA, behalve voor het (A-) diplomazwemmen waar een wachtlijst voor geldt.
14. HOE LANG GELDT MIJN INSCHRIJVING?
Als u zich bij OEZA ingeschreven heeft, zijn er twee momenten per jaar dat u uw lidmaatschap kunt beëindigen. Dit geldt voor alle leden.
Deze momenten zijn:
– Vóór 31 mei, waarna uw lidmaatschap eindigt na de laatste zwemles voor de zomervakantie.
– Vóór 30 november, waarna uw lidmaatschap eindigt op 31 december.
Bovenstaande geldt niet voor het diploma ABC zwemmen, zie vraag 20.
15. KAN IK OOK VAKER PER WEEK ZWEMMEN?
Ja, met uitzondering van het diplomazwemmen. U betaalt voor die tweede keer zwemmen 50% van het geldende tarief. U dient deze uitbreiding wel te melden via [email protected].
Zij kan dan De Waterakkers op de hoogte stellen dat uw kaart ook voor deze tweede keer zwemmen geschikt gemaakt moet worden.
16. KAN IK BIJ OEZA DOUCHEN NA HET ZWEMMEN?
Ja, u kunt zowel voor als na het zwemmen douchen.
17. ZIJN ER KLUISJES AANWEZIG BIJ HET ZWEMBAD?
Ja, na het omkleden kunt u uw kleding ophangen in de kluisjes. Het gebruik van een kluisje kost € 0,20.
18. KAN IK IETS DRINKEN NA HET SPORTEN?
Ja, als de sportkantine open is kunt u natuurlijk genieten van een kopje koffie. De prijzen die de kantine rekent zijn commerciële prijzen.
19. WANNEER INCASSEERT OEZA DE MAANDELIJKSE CONTRIBUTIE?
OEZA incasseert de maandelijkse contributie altijd tussen de eerste en tiende dag van de maand. Zorg dat u altijd genoeg geld op uw rekening heeft rond deze tijd, zodat we probleemloos de maandelijkse contributie kunnen incasseren. Mocht er onvoldoende saldo zijn, dan zal OEZA het later nog eens proberen. Mocht de betaling na 2 maanden nog niet gelukt zijn, dan zal via e-mail of telefonisch contact met u gelegd worden om te horen waarom betaling is uitgebleven. OEZA heeft het recht bij niet tijdige betaling administratiekosten te rekenen.
In de maanden juli en augustus wordt geen contributie geïnd.
20. HOE KAN IK MIJN ABONNEMENT OPZEGGEN?
Een e-mail sturen naar [email protected] is voldoende. Dit kan op twee momenten per jaar:
– Vóór 31 mei, waarna uw lidmaatschap eindigt na de laatste zwemles voor de zomervakantie.
– Vóór 30 november, waarna uw lidmaatschap eindigt op 31 december.
U hoeft uw toegangspas niet in te leveren. De ledenadministratie zal De Waterakkers opdracht geven uw toegangspas ongeldig te maken.
Uiteraard hopen wij dat in geval van diplomazwemmen, uw kind het gehele A, B en C gaat halen,
waarna uw kind het zwemmen kan vervolgen met zwemvaardigheid. Als uw kind zwemvaardigheid gaat zwemmen (op een andere dag), dient u dit even te melden via [email protected]
Als uw kind na het diplomazwemmen toch wil stoppen, dan dient u uw kind na het afzwemmen af te melden als lid via [email protected].
21. KAN IK OOK TELEFONISCH OPZEGGEN?
Nee, in principe niet. Opzeggen kan alleen via e-mail ([email protected]). Mocht u niet beschikken over e-mail, dan kunt u uw opzegging schriftelijk doorgeven via het adres: ledenadministratie OEZA, Cornelis Groenlandstraat 4, 1962 TG Heemskerk.
Telefonische opzeggingen worden niet in behandeling genomen.
22. KAN IK MIJN CONTRIBUTIE VANWEGE LANGDURIGE ZIEKTE STOPZETTEN?
Ja, dit kan nadat u twee maanden niet gezwommen hebt en als verwacht wordt dat u daarna minimaal één maand nog niet kan zwemmen. Als dit het geval is, dan stuurt u een berichtje naar [email protected]. Op dat moment wordt uw toegangspas ongeldig gemaakt en wordt uw contributie tijdelijk stopgezet.
Als u weer hersteld bent, stuurt u hiervan een berichtje naar de [email protected]. Uw pas wordt weer geactiveerd en de contributie-inning wordt weer hervat.
STAAT uw VRAAG ER NIET BIJ?
Bel dan naar onze ledenadministratie telefoon 06-54955443 of klik hier om te mailen.